Лабораторна робота 2
Тема: Створення дистанційного курсу за допомогою сервісу Google Клас.
Мета: навчитися створювати та використовувати Google Клас в освітньому
процесі: додавати учнів, керувати курсами, формувати
звіти, виставляти оцінки в електронний журнал.
ВІДПОВІДІ НА КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ
Назвіть переваги дистанційного навчання.
Основною перевагою дистанційної форми навчання над очною формою є, передусім, її зручність: студент самостійно обирає час і місце для навчання, що дозволяє йому працювати чи паралельно вчитися на стаціонарі. Окрім того, заміна конспектів електронними ресурсами та новітніми методами навчання, а також постійні консультації з викладачем надають цій формі самоосвіти додаткові переваги. Однак існують і недоліки.
Переваги і недоліки дистанційного навчання
Переваги |
Недоліки |
-відсутність
обмежень за віком, місцем розташування, фізичними можливостями; -можливість самостійного вибору часу, місця,
темпу навчання; -розвиток
самостійності, комунікабельності, мотивації та створення унікального
індивідуального освітньої середовища |
надмірне використання ґаджетів знижує гостроту зору та може призвести до носіння окулярів усе життя, що значно знижує якість життя. Разом з тим, якщо неправильно організоване робоче місце учня можуть бути порушення опорно-рухового апарату у дітей. Електромагнітне випромінювання шкодить здоров’ю дітей, що веде за собою незворотні зміни в дитячому організмі й гормональній регуляції та може спричинити ризик розвитку патології центральної нервової системи. Малорухливий спосіб життя, відсутність живого спілкування. І невизначеність умов навчання може спричинити в учнів і студентів постійне нервове напруження. -відсутність
очного спілкування вчителя і учня, індивідуального підходу в навчанні і
вихованні, творчої колективної атмосфери; -відсутність
в студентів самодисципліни, свідомості і самостійності, необхідних при
дистанційному навчанні; -необхідність
технічної оснащеності для постійного доступу до джерел інформації; -нестача
практичних занять і відсутність постійного контролю |
Дайте пояснення поняттю «Хмарні технології».
Хмарні технології – це технологія, яка надає користувачам Інтернету доступ
до комп’ютерних ресурсів сервера і використання програмного забезпечення як онлайн-сервіса,
тобто якщо, є підключення до Інтернету то можна виконувати складні обчислення,
опрацьовувати дані використовуючи потужності віддаленого сервера.
Проаналізуйте переваги та недоліки використання хмарних технологій.
Переваги і недоліки хмарних технологій
Переваги |
Недоліки |
Можливість входу в систему і доступу до особистих даних
з будь-якого пристрою, підключе-ного до мережі Інтернет; Можливість організації резервного зберігання даних; Синхронізація даних на всіх ваших пристроях; Невеликі вимоги до вихідного як програмного, так і
технічного забезпечення пристроїв для роботи в хмарних сервісах; Можливість використання складних програмних комплексів
на малопотужному обладнанні. Неможливість контролювати доступ до даних, що
зберігаються третіх осіб; Потреба встановлювати з сервісом Інтернет-з'єднання
кожного разу при необхідності отримання доступу до файлів або додатків. |
Для отримання доступу до послуг «хмари» необхідно
постійне з'єднання з Інтернет Користувач має обмеження в використовуваному
забезпеченні і іноді не має можливості налаштувати його під свої власні цілі. Конфіденційність даних, що зберігаються в публічних
«хмарах», в даний час, викликає багато суперечок, але в більшості випадків
експерти сходяться в тому, що не рекомендується зберігати найбільш цінні для документи
на публічній «Хмарі» «Хмара» саме по собі є досить надійною системою, однак
при проникненні в нього зловмисник отримує доступ до величезного сховища
даних. Можуть бути віруси. Постійна дорожнеча обладнання. |
Приведіть приклади сервісів для дистанційного навчання. І
які ви знаєте системи дистанційного навчання?
Система управлінням
навчанням – (Learning management system) – це система
управління яка використовується для розробки,
управління та поширення навчальних матеріалів в онлайн режимі.
Система управління
навчанням (LMS) об’єднує курси, створені за допомогою
інструментів створення вмісту (вебінструменти й авторські).
Сьогодні широко використовується велика номенклатура
систем дистанційного навчання як з відкритим кодом (умовно безкоштовних), так і
платних, широковживаних та вузькоорієнтованих.
Наприклад LMS Collaborator має наступні переваги:
~ користувачі Collaborator виконують призначений їм список
завдань. Кожне Завдання може містити будь-який навчальний контент від простого
ресурсу (веб-сторінка, відео, книга тощо) до зібраних курсів та розгалужених
навчальних програм. Всі задання оцінюються за 100-бальною шкалою. В кожному
завданні можна задати поріг успішності. Якщо результат користувача є вищим за
цей поріг – завдання виконано успішно;
~ кожен користувач може навчатись в декількох навчальних
групах одночасно. Додатково у кожного можуть бути індивідуальні завдання. Всі
призначені завдання користувача будуть зібрані на одному екрані ;
~ за допомогою функцій Навчальних програм можна налаштувати
траєкторію навчання – послідовність відкриття доступу до елементів програми з
урахуванням умов її проходження.
Наприклад інша система LMS Canvas надає суб’єктам навчального процесу:
розподілений доступ до навчального матеріалу; засоби комунікації; аналітику
діяльності студентів (учнів); спільну діяльність; зворотній зв’язок; інтеграцію
з такими сервісами як Facebook, Twitter, Skype, LinkedIn, Diigo, Delicious. Використання Canvas створює умови для:
- організації активної співпраці між
учасниками навчального процесу проведення відеоконференцій, дискусій,
консультацій;
- активізації навчально-пізнавальної
діяльності студентів за рахунок використання у навчальному процесі сучасних
засобів, методів (кейси, веб-квести, онлайн проекти тощо) та форм організації
(відео лекція, опитування, тестування тощо) навчання тощо;
- гнучкості навчального процесу: студент має
можливість засвоювати матеріал у зручний для нього час, будь-якому місці,
потрібному темпі та приділяти цьому стільки часу, скільки потрібно саме йому;
- індивідуалізації навчання, яка орієнтує студента
на задоволення власних освітніх потреб та інтересів, це відбувається, коли при
вивченні конкретного навчального матеріалу він усвідомлює свої прогалини в
знаннях та прагне їх ліквідувати шляхом самоосвіти.
Це сприяє розвитку самосвідомості, самостійності та
відповідальності з боку студентів. - збільшення частки самостійної діяльності
студентів; наприклад, викладач розміщує в одному місці, що є дуже зручно для
студента, додатковий навчальний матеріал (аудіо, відео, мультимедійний) за
темою або розділом, потім за допомогою електронного тестування перевіряє його
засвоєння або відбувається семінар по цьому матеріалу в аудиторії; - формування ІК-компетентності суб’єктів
навчання за рахунок знань, умінь, навичок та досвіду, який набувають учасники
навчального процесу при використанні СУН Canvas; - підвищення ефективності навчального
процесу шляхом впровадження у навчальний процес сучасних ІКТ, засобів, методів,
форм організації тощо; - формування сприятливого та комфортного
навчального середовища.
LMS MOODLE. Навчальна платформа, яка допоможе створити ефективне
інтернет-навчання у власному середовищі. Його переваги:
~
повністю безкоштовна система, готова до впровадження;
~
створення якісних курсів для дистанційного навчання;
~
широкі можливості управління курсами;
~
містить потужний апарат тестування;
~
включає різноманітність навчальних елементів;
~
дозволяє реалізувати диференційоване навчання;
~ може використовувати широкі педагогічні сценарії та освітні стратегії
(програмування, модульне, індивідуальне, соціальне навчання);
~
містить налаштування варіантів керування доступом користувачів до курсу
– запис тільки вчителем, за кодовим словом та модерація);
~
відстеження прогресу учнів за допомогою візуалізації;
~
можливість публікації навчального контенту різного формату – аудіо,
відео, текст та інше.
Навчальні елементи Moodle діляться на відносно пасивні,
наприклад, проста сторінка, файл, папка, яка об'єднує кілька файлів, так і
активні.
Moodle дозволяє реалізувати різні педагогічні сценарії
дистанційного навчання. Завдяки цій платформі викладач може об'єднати учнів у
групи, а для кожної з груп можна визначити свій контент
та свій навчальний матеріал. Також можна встановити послідовність доступу
до того чи іншого навчального елементу після виконання попереднього
завдання. Наприклад, не виконавши тестування по темі 1 учень не зможе отримати
доступ до лекції теми 2.
GOOGLE
CLASSROOM. Безкоштовний веб-сервіс, створений Google для закладів освіти. Переваги:
~
є можливість створити свій клас/курс;
~
організувати запис учнів на курс;
~
ділитися з учнями необхідним навчальним матеріалом;
~
запропонувати завдання для учнів;
~
оцінювати завдання учнів і стежити за їх прогресом;
~
організувати спілкування учнів.
EDMODO - один з популярних сервісів, який
використовується вчителями, для того щоб організувати дистанційний урок. Він
досить простий в експлуатації, безкоштовний, має всі необхідні функції, завдяки
яким учитель зможе працювати з класом дистанційно. По-перше, це соціальна
мережа, де досить просто зареєструватися, для того щоб почати користуватися. Не
потрібно нічого встановлювати, що вже за своєю суттю велика перевага. По-друге,
є можливість створити групу класу, в якому вчитель буде ділитися всією
необхідною інформацією: надавати план уроку, використовувати календар для
кращої візуалізації, зможе прикріплювати файли із завданнями і різні навчальні
матеріали. По-третє, можна створювати різні форми контролю учнів (тести,
опитування, завдання). Є можливість там їх і виконувати. По-четверте, є журнал,
в якому можна вести облік, виставляючи оцінки своїм учням. Які переваги
сервісу? Досить проста реєстрація, яка не вимагає ніяких завантажень,
завантажень, місця на диску або хостингу. У сервісі немає ніякої нав'язливої реклами,
яка заважає процесу навчання. Використання сервісу є безкоштовним.
ATutor – модульна система дистанційним керуванням
навчанням з відкритим кодом.
Claroline – платформа дистанційного навчання та
електронної діяльності з відкритим кодом. Сумісна з такими операційними
системами, як Linux, Mac і Windows. Забезпечує інтуїтивно простий інтерфейс для
адміністрування. В основу організації Claroline LMS покладено концепцію
просторів, пов’язаних з курсом чи педагогічною діяльністю. Кожен з просторів
забезпечений інструментарієм для створення, організації та управління
навчальними матеріалами; можливостями для забезпечення взаємодії між
користувачами тощо.
Live@EDU – система дистанційного навчання, виконана з
використанням технології Active Server Pages на платформі Microsoft. Використовується
для організації навчального процесу у навчальних закладах, а також для
підвищення кваліфікації, атестації та відбору працівників у різномасштабних
організаціях. Система побудована на трьох типах користувачів – Адміністратор,
Викладач та Студент.
Відома ще система
ILIAS (вільне програмне
забезпечення для підтримки навчального процесу). Система поширена у багатьох закладах
вищої освіти.
Які особливості
дистанційної форми навчання. Вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього
процесу. Водночас головна особливість дистанційної освіти - гнучкість місця,
часу, темпу та траєкторії навчання.
Дайте визначення Google
Classroom. Google
Classroom - це безкоштовний сервіс для дистанційного навчання. Classroom є
поєднанням сервісів Google (Google Disc, Google Docs тощо), адаптованих під
освітні задачі.
Які особливості роботи в Google Classroom. Для роботи з
ним потрібно обов'язково мати акаунт Google.
Які основні можливості Classroom.
1. Налаштування
навчального курсу. Для
кожної дисципліни створюється свій ключ доступу, який студенти та викладачі використовують
для приєднання до навчального курсу. Або викладач може розіслати запрошення до
свого навчального курсу, використовуючи розсилку групі студентів на пошту
кожного і вони відкриваючи отриманий лист натискають кнопку «Приєднатися» і
автоматично стають учасниками курсу.
2. Інтеграція з
Google Диском. Коли викладач використовує Google Classroom, папка
«Classroom» автоматично створюється на його робочому Google Диску. Для
студентів також створюється папка «Classroom» із вкладеними папками для кожного
навчального курсу, до якого вони приєднуються.
3. Різноманітні можливості для створення та розповсюдження
завдань. Всі записи в Classroom відображаються як у блозі, рядком. Викладач
отримує можливість використовувати в навчальному курсі дописи 4-х типів:
«Створити оголошення», «Створити завдання», «Створити запитання» та
«Використати наявний допис». Допис «Створити запитання» призначений для
створення запитання з короткою відповіддю або запитання, що має варіанти
відповіді. Допис «Створити завдання» призначений для створення індивідуальних
завдань. Допис «Використати наявний допис» дає можливість викладачеві
використати завдання чи запитання, створене в іншому навчальному курсі (в
своєму чи тому до якого він має доступ). Всі чотири типи дописів дають
можливість використовувати посилання на файли будь-якого виду з Google-диска,
зовнішнє посилання та посилання на відео з YouTube. Таким чином забезпечуються
умови для доступу студентів до навчального матеріалу (презентації, лекції,
демонстрації, інтерактивні завдання, тестування, додаткова література та
відео-уроки). Також є можливість надання доступу для одночасної роботи над
одним документом кільком користувачам. Спільна робота розширює можливості навчання,
студенти можуть допомагати один одному. Такий підхід сприяє розвитку комунікативної
компетентності.
4. Управління часом. При створенні завдань викладач може
вказати термін здачі роботи. Коли студент здає завдання до завершення терміну
виконання, на його документі з'являється статус «Перегляд», що дозволяє
викладачеві перевірити роботу. Після перевірки викладач може повернути завдання
студенту для доопрацювання. Воно автоматично переходить у статус «Редагування»
і студент продовжує роботу над документом. Крім того, є можливість запланувати публікацію
завдання на потрібну дату і час. використовуючи опцію «Запланувати».
5. Контроль
виконання завдань і оцінювання. За усіма завданнями можна спостерігати
одночасно і контролювати роботу над окремим завданням відразу в декількох
класах. Система оцінювання може бути адаптована під будь-яку кількість балів
(автоматично 100 балів). Після оцінювання за допомогою кнопки «Повернути»
оцінка відправляється на пошту кожного студента, хоча за необхідності можна
змінити оцінку. Також є можливість експортувати всі оцінки курсу до таблиці.
6. Комунікація в Classroom. Завдяки можливостям
коментування завдань в Classroom, викладачі та студенти завжди підтримують
зв'язок і слідкують за станом виконання/перевірки кожного завдання.
7. Звіти для батьків. У Classroom з’явилась ще одна дуже
корисна функція – можливість розсилки звітів батькам/опікунам студентів. Батьки
отримують запрошення на будь-яку існуючу електронну адресу і мають можливість
щодня або щотижня отримувати звіт про невиконані або заплановані роботи й
успіхи студента. За бажанням у будь-який момент опікун може відмовитись від
отримання розсилки.
Простота у використанні, безкоштовність та високий рівень
доступності Google Classroom та інших сервісів Google, які цифровий гігант
Google постійно оновлює та вдосконалює, дає можливість викладачам
організовувати ІКТ- підтримку звичайних форм навчання, а також для перевернутого
і дистанційного, індивідуалізувати навчання і широко використовувати групові
форми роботи. Матеріали, розміщені на «хмарі», студенти можуть переглядати
вдома для повторення вивченого на занятті, або ж для того, щоб краще
розібратись у темі, якщо при вивченні було щось незрозуміло. Доступ до
матеріалів можна отримати як з комп’ютера так і з смартфона або планшета. Для
засвоєння матеріалу кожен студент матиме змогу підібрати темп сприйняття, обробки
та засвоєння інформації. Це сприятиме підвищенню мотивації до навчання та
кращому засвоєнню навчального матеріалу.