Лабораторна робота № 6


Лабораторна робота № 6

Тема роботи: СИСТЕМИ КОЛЕКТИВНОЇ РОЗРОБКИ КОНТЕНТУ.

Мета виконання: ознайомитись із створенням та колективним редагуванням документів за допомогою хмарних сервісів платформи Google Workspace; навчитись візуалізувати та аналізувати статистичні дані за допомогою сервісів Google Cloud Platform; вдосконалити навички створення, редагування та форматування електронних форм для збору, аналізу та узагальнення науково-дослідницької інформації.




Із розповсюдженням Інтернету та впровадженням нових цифрових технологій кардинально змінилося поняття робочого колективу. Люди, що живуть в різних країнах і працюють у різних організаціях, можуть брати участь у спільній розробці проектів, опрацюванні одних і тих самих документів, розробляти чи змінювати контент. Як правило, під поняттям «контент» розуміють все, що несе в собі інформацію (текстову чи візуальну). Це може бути текст, відео, аудіо, фотокартки чи будь-які інші графічні зображення. Доволі часто співробітники, що працюють над одним проектом, перебувають в різних будівлях, кабінетах тощо. У таких випадках, для організації документообігу між учасниками проекту необхідно організувати віртуальний офіс, де будуть зберігатися документи для спільного використання. Головна проблема такої діяльності полягає в можливості доступу всіх учасників до загальних документів і в організації колективного спілкування віддалених один від одного учасників. Для цього можна використати відомі засоби – електронну пошту, чати, служби миттєвого обміну повідомленнями, різні веб сервіси тощо.

2. Поряд з цим, для ефективнішої організації командної роботи, існує багато спеціально розроблених програм для організації групової роботи і використання спільних документів, наприклад Google Wave, 12Sprints, Sharepoint, Novell Pulse, IPI.Manager, Feng Office, Microsoft Office, Office 365 та ін. Такий вид програмного забезпечення поки що не отримав однозначної назви, але найчастіше ці програми називають системи колективної взаємодії або системами колективної розробки. Вони можуть використовуватися як улокальних, так і в глобальних мережах. Основне призначення систем колективної взаємодії: доступ до спільних ресурсів деякої групи учасників; організація спілкування між учасниками групи; координація та документування ходу робіт.

Організувати спільну роботу над документами учасників деякої групи можна і за допомогою мережевих сервісів, які отримали назву «Онлайн офіси». Їх використання дає змогу людям з усього світу у зручний для них час працювати разом над спільними документами, зберігати їх не на локальному комп’ютері, а на відділеному комп’ютері в мережі і мати доступ до своїх матеріалів, де б ці особи не знаходилися.

3.Набір послуг, що надаються онлайн сервісами, зазвичай включає основні засоби традиційних офісних пакетів, таких як текстовий редактор, табличний процесор, програми для створення презентацій, системи керування базами даних, органайзери, календарі тощо. Онлайн офіс може бути доступний з будь- якого комп’ютера, у якого є підключення до Інтернету, незалежно від того, яку операційну систему він використовує. Зазвичай основні сервіси онлайн офісів пропонуються безкоштовно і доступ до ресурсів здійснюється за допомогою браузерів, а доступ до розширених можливостей потребує невеликої абонентської плати.

4. Найпопулярнішим мережевим ресурсом, який надає сервіси для колективної роботи з документами є безкоштовний хмарний офісний пакет Google Workspace (раніше відомий як G Suite, Google Apps for Work та Google Apps) – сукупність хмарних сервісів, що надаються компанією Google для підприємств/організацій/установ або групи користувачів. Google Workspace дозволяє іншим компаніям інтегрувати власне доменне ім’я з деякими сервісами Google та підтримує декілька вебдодатків, з подібною до традиційних офісних пакетів функціональністю, і включає в себе: Gmail, Google Календарь, Google Диск, Google Docs и Google Meet. 

5. Для роботи з електронними документами в Google Docs використовуються прості програмні засоби: текстовий онлайн редактор Google Documents, табличний онлайн процесор Google Spreadsheets, програма для роботи з онлайн презентаціями Google Presentations, графічний онлайн редактор Google Drawings і засіб створення форм для опитування – Google Forms. Документи під час їх створення та опрацювання зберігаються автоматично кожні 2–3 секунди, кожна правка фіксується, і можна скористатися функцією відміни та повернення змін. Робота користувачів відбувається в реальному часі, тобто якщо один з користувачів змінює вміст документа, то всі зміни одразу ж відображаються й у вікні інших користувачів.

6. Для того щоб використовувати сервіс Google Docs, потрібно створити свій Google-акаунт. Вікно онлайн офісу Google Docs розділено вертикально на дві частини. У лівій частині відображається область навігації зі списком доступних розділів сховища документів. Над областю навігації розміщено кнопку «Створити» (для створення нового документа засобами вбудованого програмного забезпечення), яка містить низку команд для створення різнотипних документів, а також команду «Завантажити» (для імпортування в онлайн сховище раніше створених файлів, які збережені на локальному комп’ютері). 

 


Вітаю Вас!