Лабораторна робота № 3

 

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА 3

Тема: Використання цифрового контенту для систематизації та узагальнення науково-дослідної роботи.

Мета: Навчитися використовувати цифровий контент для систематизації та узагальнення науково-дослідної роботи, який значно покращує процес взаємодії між учасниками, урізноманітнює форми співробітництва й комунікації.

Завдання 1. Проаналізуйте обраний Вами Вебпроєкт. Яким чином він сприяє підвищенню ефективності професійної діяльності.

Завдання 2. Оберіть тему Веб проєкту у Вашій галузі знань, здійсніть аналіз мети, його структури та змісту.

 

Аналіз ВЕБ-ПРОЕКТу - «УКРАЇНА INCOGNITA»


Цікавий цифровий контент веб проекту «Україна Incognita» (incognita.day.kiev.ua) привертає увагу істориків. Щодо структури і змісту. Інформація структурована і систематизовано по розділах, зокрема:

-  рубрики: «Історія і Я», «Маршрут №1», «Сімейний альбом України» (дослідження з історії повсякдення);

- існує віртуальний фонд найкращих музеїв України, що дасть змогу користувачам онлайн побачити кращі музейні експозиції в Україні;

- інтерактивна «Інтелектуальна карта України». Кожен читач може долучатися до цього процесу, відтворюючи минуле свого регіону: міста, села чи навіть вулиці в Україні.

Окрім того, на сайті «Україна Incognita» є рубрики «TOP-книги, які варто прочитати», «Інтелектуальний календар», «Полеміка», які доповнюватимуть загальний образ сайту.

В цілому веб проект є зручний і простий у навігації, існує інтерактивний зв’язок із цільовою аудиторією та можливість перекладу контенту на англійську мову. Містить доволі креативний дизайн. Унікальний масив історичних та краєзнавчих матеріалів, і відповідно до вимог ергономіки спроектований веб-проєкт приваблює читачів не лише з України.

 

ВІДПОВІДІ НА КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

1.   Назвіть вимоги цифрового суспільства?

У міру того, як змінюється розвивається швидкими темпами економіка, майбутнім фахівцям під час удосконалення професійних навичок необхідно визначити способи швидкого використання цифрового контенту для систематизації та узагальнення науково-дослідної роботи відповідно до вимог цифрового суспільства.

Швидкість змін навколо цифрового суспільства постійно зростає: відбуваються фундаментальні зміни і відхід від умов, за яких були розроблені нинішні системи науково-дослідної роботи, тобто формується нове цифрове середовище. У це середовище не завжди легко «втиснути» старі матеріали і методики, навпаки, у нього з’являються нові потенціали. Однак успіх створення і застосування нових цифрових технологій залежить від усвідомлення наукової парадигми: мета науки цифрового суспільства – не засвоєння певного обсягу інформації, а розвиток вільної особистості за власною траєкторією навчання. Як наслідок – майбутній фахівець повинен знати принципи створення та застосування цифрового контенту, де слухач буде не об’єктом навчання, а його суб’єктом, тобто сам впливатиме на свій розвиток. Таким чином, майбутній фахівець мусить уміти створювати такий цифровий контент, який буде спрямовано на активність слухача, на його продуктивні дії над отриманою інформацією або процесом її отримання.

2. До основних видів сучасного цифрового контенту відносять? ІТ-фахівці визначають цифровий контент як сукупність розважальних, інформаційних матеріалів, які поширюються в електронному вигляді за спеціальними каналами з метою експлуатації на цифрових пристроях: комп’ютерах, планшетах, смартфонах. До основних видів сучасного цифрового контенту відносять: текст, ігри, відео- та аудіо матеріали.

3. Цифровий контент – це контент, представлений у цифровому вигляді; діяльність, спрямована на поширення контенту, тобто будь-яких цифрових продуктів у цифровому середовищі; дії, спрямовані на споживання і подальше використання цифрового контенту, створеного за допомогою цифрових технологій.

4. Сучасний фахівець повинен уміти... На нашу думку, сучасний фахівець повинен уміти конструювати не лише науково-дослідну роботу, а й створювати інформаційний цифровий контент, який допомагатиме зміцнити статус самого фахівця як експерта у своїй науковій галузі, поширювати інформаційний вплив і привертати увагу до цільової аудиторії. Такий контент має займати близько 50% від загального обсягу, адже спрямований допомагати формувати довіру в споживача наукових-дослідних послуг. Саме різнобічні освітні платформи, сайти, портали стають у нагоді фахівцю цифрового суспільства.

5. Які основні критерії якості цифрового контенту? Серед основних критеріїв якості цифрового контенту називають:

Ú прозорість (ідентифікація власника і керівництва, чітке формулювання мети

Ú заснування і завдань розвитку);

Ú ефективність і результативність;

Ú доступність для користувачів;

Ú  зручність і простоту навігації;

Ú реактивність (інтерактивний зв’язок із цільовою аудиторією);

Ú можливість перекладу контенту на інші мови; дотримання авторських прав;

Ú розробку стратегії модерації тощо.

Ергономіка розміщення цифрових об’єктів у вебпроєкті. Дизайн вебпроєкту, як і дизайн комп’ютерних презентацій, базується на законах композиції, колористики та ергономіки.

6. Що таке ергономіка? Ергономіка (грец έργος – праця, νώμος – закон) – це наука, яка вивчає особливості виробничої діяльності людини з метою забезпечення ефективності, безпеки та зручності цієї діяльності . Ергономічний вебпроєкт – це проєкт, що забезпечує необхідні зручності відвідувачеві, зменшує фізичну та психологічну втому, зберігає здоров’я та працездатність. Складовою частиною ергономіки вебпроєкту є ступінь зручності та простоти вебпроєктів у використанні для користувача без потреби проходження спеціального навчання. Будь-яка людина повинна мати можливість інтуїтивно пов’язувати дії.

7. Які вимоги до ергономіки вебпроєкту? Вимоги до ергономіки вебпроєкту обумовлені призначенням проєкту та особливостями сприйняття відомостей, що подаються у вікні браузера . У процесі створення вебпроєкту важливо спланувати його структуру так, щоб користувачам було максимально зручно працювати з вашим проєктом.

Вітаю Вас!